Skocz do zawartości

Eryk Smólski Ketsus Extreme

Typ sprzętu: Kolumny Podłogowe

Producent: Eryk Smólski

Model: Ketsus Extreme


Dobry

(4/5)


(4/5 na podstawie 2 opinii)

jazzobled

Data dodania: 04 lipiec 2023

jazzobled

Data dodania: 04 lipiec 2023

Jakość/cena
Ocena ogólna
Jakość/cena
Ocena ogólna
  • - scena dźwiękowa - przyjazny przebieg impedancji (napędzane były 30W) - kultura grania - bogata w alikwoty średnica - zdyscyplinowany dół pasma - możliwość wpływu na wysokie pasmo poprzez odpinanie supertweeterów
  • - wywrotne - wymagające dobrej elektroniki - słabe oddawanie wielkości dźwięku dużych składów orkiestrowych

Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: sprzęt posiadany kiedyś

Gdzie kupiłeś/aś oceniany sprzęt?: bezpośrednio u producenta

Ile zapłaciłeś/aś?: nie pamiętam

Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: Miałem dość misiowatego, ścielącego się po rogach basu

Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: wiele tego było

Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: Manley Stingray + Moon LP310+ Clearaudio Emotion + Clearaudio Talismann V2 Gold, kable: MIT Shootgun, XLO Reference, Audioquest Cheetah

Opinia:

Kolumny grały ze wzmacniaczem lampowym Manley Stingray, połączenie to okazało się najbardziej synergiczne ze wszystkich przeze mnie przetestowanych. Ketsus to przede wszystkim granie z ogromną kulturą, najlepiej sprawdzają się w kameralistyce zarówno tej klasycznej jak i jazzowej. Głośniki nawet w niewielkim pomieszczeniu potrafią "znikać", patrząc na nie podczas odsłuchów, czasem trudno jest uwierzyć, że te wszystkie dźwięki jakie się pojawiają są generowane właśnie przez nie. Grają szeroko poza zewnętrzną linię kolumn i bardzo głęboko z mocno zarysowanymi planami. Źródła pozorne są dobrze zaznaczone i odpowiedniej wielkości. Co do brzmienia, są bardzo wrażliwe na sprzęt towarzyszący oraz na przewody głośnikowe. Generalnie Ketsus nie lubi kabli srebrnych ale za dobrą miedź odwdzięczy się z namiastką, piękną średnicą, silnym zwartym basem i perlistą górą. Największą robotę w Ketsusach robi średnica, głosy ludzkie są po prostu fenomenalne. Co do pozostałych części pasma bas jak wspomniałem jest zwarty, nie zapuszcza się najniższe rejony nadrabia to trochę uwypuklonym przełomem wyższego i średniego basu ale dzięki temu praktycznie nie słychać zniekształceń typowych dla bass reflexu.  Góra na kiepskich nagraniach potrafiła być delikatnie natarczywa ale wówczas wystarczy odłączyć supertweeter aby nad tym zapanować.

Budowa kolumny: kolumny bardzo wąskie, przez co mało stabilne. Zamówiłem do nich ciężkie marmurowe cokoły z przewierconymi otworami, które umożliwiły przykręcenie cokołu do kolumny z wykorzystaniem gniazd po kolce. Dzięki temu zabiegowi kolumna stała się niewywrotna a rysunek instrumentów na scenie jeszcze bardziej wyraźny.  


lucmaster

Data dodania: 09 marzec 2009

lucmaster

Data dodania: 09 marzec 2009

Jakość/cena
Ocena ogólna
Jakość/cena
Ocena ogólna
  • świetna stereofonia, przyjemne barwowo, wykonanie kapitalne
  • trochę stonowana/przysłonięta góra, słaba stabilność na firmowych kolcach, w zasadzie nic nie wiadomo z jakich komponentów zrobione.

Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: sprzęt posiadany kiedyś

Gdzie kupiłeś/aś oceniany sprzęt?: od producenta, wersja eks-demo

Ile zapłaciłeś/aś?: 8kzł z transportem

Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: dobre opinie

Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: bezpośrednio z niczym

Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: grały w różnych zestawieniach wzmacniaczy: od Krella 400xi po Manleya Stingraya

Opinia:

Te Ketsusy to inna konstrukcja od zwyczajnych Ketsusów. główna różnica to szerokopasmowy głośnik odpowiedzialny za górę i średnicę.

kupione w ciemno okazały się bardzo interesującym nabytkiem: podłogowe kolumny, które nawet w małych pomieszczeniach zupełnie "znikają". to zapewne zaleta budowy (wąskie, ale głębokie). w boku obudowy dwa niskotonowce (13cm), szerokopasmowiec w przedniej ściance (prawdopodobnie coś ze stajni Fostexa), supertweeter (odłączany) na górze.

wykonanie pierwszorzędne, poza firmowymi kolcami (mało stabilne), producent proponuje dodatkowe podstawy do stabilizacji.

brzmienie jest zrównoważone, bez wyostrzeń, góra delikatnie stonowana. budowanie sceny raczej w głąb niż na szerokość.

ewentualnie zainteresowanym polecam na wzmocnieniu raczej silną lapmę lub ciepławy tranzystor.

impedancja 4 ohmowa, skuteczność 88dB.




Opinie użytkowników

Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.